6 Ağustos 2011 Cumartesi

ölün...


Ölüme sıcak bakan birisi hayata her zaman soğuk davranır. Bu soğukluğu yaratan kişinin kendisidir. Kişi bilmez bunu yada bilmek istemez . Tek bildiği ölümün herşeyi düzelteceğidir. Oysa herşeyi boka sarmaktan başka bir işe yaramaz ölüm dedikleri.
2 yıl önce bir kızla tanışmıştım. Şu malum sosyal arkadaşlık sitesi facebooktan. Kız kanser hastasıydı. Bunu bilmiyordum. Teyzemle arkadaş olmuşlar teyzemin yiğeni olduğunu (yani beni) öğrenince eklemek istemişti. Hiç bir sakınca görmemiştim bunda ve ekledi. Konuştuk. Havadan, sudan, ordan, burdan. Benden 2 yaş küçüktü. Dediğim gibi kanser olduğunu bilmiyordum. Bilseydim daha sıcak davranabilirdim ona.Ama öyle olmadı. Başımdan savmak için kısa kısa cevaplar verdim. Geçen yıl kaçılmaz sonla ölümle yüzleşti ve gitti. Üzülmüştüm öldüğü için. Sanırım pişmanlıkta vardı. İnsan böyle zamanlarda anlıyor ölümün acımasızlığını ve zamansız geldiğini her zaman.
O kıza asla veda etme şansım olmadı ve iyi davranma şansım da olmadı. Ne lanet beceriksiz biriyim. Hayatıma bir anlam katabilirdi o kız. Bana yaşamanın güzelliklerini anlatabilirdi. Eğer dinleseydim tabi. Belki de o kız benim için bir şanstı kendimi değiştirmem için. Ama ben bunu elimin tersiyle geri çevirdim.
Ölümüne üzülmüştüm ama en çok üzülen ona aşık olan kuzeniydi. Çocuk hala onun profil sayfasında ona şiirler yazıyor, şarkılar paylaşıyor. Asıl acı olan ise öldüğünden beri sayıyor. Bu hayatta onsuz geçen günleri sayıyor. 281,282,283,......
Şimdi ölüme sıcak bakan lanet olasıca sen insan. Ölümü tanımadığı onca insanı bile üzen bu kızın yerine ölüp cehennem azabını çekmesi gereken sensin. O kızın kuzeni bunları yaşamayı haketmiyordu ama sen işkencelerin en büyüğüne layıksın çünkü senin yerine o kız öldü. Ve senin yerine halen daha binlerce insan ölmekte. Geberip herkesi bundan kurtarabilirsin. Hayatın çemberinden geçtiğini zanneden 16 yaşındaki ergen denyo sende ölmeyi hakediyorsun. Ölmek istiyorsanız ölün. Size kimse engel olmuyor. Ölmek istersen ölürsün bunu her dakka dile getirmezsin. Ama lütfen ilaç içerek intihar etmeyin o zaman kurtuluyorsunuz ve aileniz size gerçekten üzülüyor ve gerçekten kötü bir olay yaşadığınızı zannediyor. Oysa siz ilaç içerken zaten kurtulacağınızı ve bütün herkesin sizinle ilgileneceğini biliyorsunuz. Şevkat budalası gerizekalı insanlarsınız ve bu dünyada boşuna yer kaplıyorsunuz. Kafanıza sıkmakta özgürsünüz engel olan yok. O kızın yerine siz olmalıydınız kanser ve siz ölmeliydiniz.
Peki ya sen ölen kız. Hiç nefret ettin mi benden?

Hiç yorum yok: