9 Nisan 2020 Perşembe

KARANTİNA GÜNLÜKLERİ - 2

KARANTİNADA SEKSENİNCİ GÜN 



Bugün Haziran ayının yirmi sekizi. Şu anda buraya kar yağmakta. Bunun nasıl bir saçmalık olduğunu anlatmama gerek yok sanırım. Dün gece başladı kar yağışı ve o zamandan beri hiç durmadı. Her yer bembeyaz. Hem virüsle hem de bu saçmalıklarla uğraşıyoruz. Kaç kişi hayatta Allah bilir. Her şey durmuş vaziyette. Çoğu ilde elektrik yok. Artık İzmir'i terk etme zamanı geldi sanırım çünkü yiyecek ve içecek hiçbir şey kalmadı. Bu hafta canlı hiçbir insan görmedim. Hiçbir yaşayan insan belirtisi yok. Dünya resmen hayvanlara kalmış durumda. İzmir sokaklarında geyikler dolaşıyor. Sanırım insan faktörü ortadan kalkınca doğa kendini tazeliyor.
Bir araba bulup bu lanet şehirden kaçmam lazım. Belki daha kırsal bölgelere. Büyük şehirler olmaz. Her yer araba dolu istediğim herhangi birini alabilirim. Tek sıkıntı araba kullanmayı bilmiyor olmam. Yirmi dokuz yıldır hiç ihtiyacım olmamıştı. Kimin aklına gelirdi ki zaten böyle bir durum olacağı. Yapacak bir şey yok. Çarpa çarpa sürmeyi öğreneceğim sanırım.
Aslında bir ay öncesine kadar hasta olanların bir şekilde yürüyen ölülere dönüşüp insan beyni yemeye başlayacağını düşünüyordum. Ama sanırım bu sadece filmlerde kaldı. Bu da iyi bir şey. Virüsle uğraşırken bir yandan da beynimi yemek isteyen zombilerle uğraşmak istemezdim. 
Hayatım boyunca nefret ettiğim insanları bile özlüyorum şu an. Sevmediğimiz şeyleri bile özlüyoruz yokluğunu çekince. Hayat çok saçma bir algoritma üzerinde ilerliyor. Ne zaman ne olacağı asla bilinemiyor. Ne olacağını kestirmek mümkün değil. Tam işte bu her şeyi çözdüm dediğin anda ağzına sıçarak hiçbir boku çözemediğini gösteriyor sana. Çözmeye çalışmayı bırakınca biraz rahatlıyorsun sanırım. Bırak her şey olduğu gibi kalsın. Sen sadece yolunda ilerle. Zaten yapabileceğin başka bir şey yok.
Bir araba bulmalıyım eğer kaçacaksam. Gerçi bu karlı havada nasıl araba kullanırım hiç bilmiyorum. Fakat burada durup açlıktan ölmeye niyetim yok. Sanırım doğuya doğru gitmeliyim. Karadeniz tarafları da olabilirim. Hiçbir şeyden emin değilim. Son bir kez dışarı çıkıp erzak toplamaya çalışacağım. Bir araba da bulurum belki bu arada. Sonra da eve dönüp plan yapmam lazım. Yeni koruyucu kıyafetler ve maskeler de lazım. Neyse şimdilik gidiyorum. Gelişmelerden sizi haberdar ederim tekrar.

Hiç yorum yok: